درباره سایه ابرو

درد انجام تتوی سایه ابرو دائمی

شاید شما هم جزء آندسته از افرادی باشید که نگران درد تتوی سایه ابروی دائمی هستند اما باید بدانید که با وجود دستگاه های مدرن و پیشرفته و نیز استفاده از مواد بی حس کننده، درد انجام سایه ابروی دائمی به حداقل می رسد. همچنین این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که ابرو از جمله قسمت هایی از بدن می باشد که کمترین در را در هنگام انجام تتو، احساس می کند. اما با تمام این توضیحات، در صورتی که برای انجام تتو استرس داشته و یا اینکه آستانه تحمل درد در شما پایین است، توصیه می کنیم نیم ساعت قبل از انجام تتو یک قرص مسکن استفاده کنید.

البته برخی از روش های انجام تتوی ابرو وجود دارند که درد کمتری را برای فرد ایجاد می کند که از جمله این روش ها می توان به میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ اشاره کرد. البته این روش ها ممکن است درد کمتری داشته باشند اما ماندگاری رنگ آنها بسیار پایین بوده و پس از مدتی پاک می شوند. در ضمن توصیه می کنیم برای جلوگیری از افت قند در حین انجام تتوی سایه دائمی ابرو، از خوراکی های شیرین و قندی و آب میوه استفاده کنید.

چه کسانی نباید تتوی سایه ابروی دائمی را انجام دهند؟

خانم هایی که در دوران قاعدگی بسر می برند

انجام تتوی ابرو را به خانم هایی که در دوران قاعدگی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم زیرا در این دوران، به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن رخ می دهد میزان رنگ پذیری پوست کاهش یافته و ماندگاری آن نیز بسیار کمتر می شود. در صورت انجام تتوی ابرو در این ایام، رنگ سایه ابرو به قرمز متمایل خواهد شد و زیبایی خود را از دست می دهد. بهتر است از سه روز قبل از شروع پریودی تا سه روز پش از اتمام آن، برای انجام تتوی ابرو اقدام نکنید.

افراد دارای بیماری های خود ایمنی

انجام تتوی ابرو را به افراد دارای بیماری های خود ایمنی پیشنهاد نمی کنیم چراکه سیستم ایمنی بدن در این افراد، بسیار ضعیف بوده و در مواقعی ممکن است حتی سیستم دفاعی بدن آنها متوقف شود.

افراد دارای فشار شدید و خون بیماری های قلبی

استفاده از برخی مواد مانند بی حس کننده ها در افراد دارای فشار خون شدید (بالا یا پایین) بسیار خطرناک می باشد و ممکن است منجر به بروز عوارض جبران ناپذیر شود. همچنین به دلیل مصرف برخی از داروهای خاص در این بیماران، خون آنها رقیق تر بوده و همانند بیماران هموفیلی ممکن است زخم آنها دیرتر بهبود یابد.

افراد دارای بیماری های خاص

انجام سایه ابروی دائمی برای مبتلایان به بیماری های ایدز، هپاتیت، هموفیلی و سایر بیماری های جنسی، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

زنان باردار

انجام سایه ابرو در دوران بارداری مشکل چندانی برای جنین و مادر ندارد اما به علت ایجاد تغییرات هورمونی در این دوران، خون رقیق تر شده و باعث می شود رنگ پذیری پوست کاهش یافته و در نتیجه سایه ابرو کمرنگ خواهد شد همچنین، ماندگاری آن نیز کاهش می یابد.

 انجام سایه ابروی دائمی در دوران شیردهی

انجام تتوی سایه ابرو، در ماه های نحست شیردهی، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در این دوران نیز همانند دوران قاعدگی و بارداری، خون رقیق تر شده و سایه به صورت کمرنگ یا محو با ماندگاری پایین می باشد.

افراد دارای مشکلات پوستی

در صورت وجود زخم های پوستی، التهابات، آفتاب سوختگی، عفونت های باکتریایی و یا انجام لبفتینگ پوست و تزریق بوتاکس،می بایست مدت زمانی را صبر کنید تا این مشکلات پوستی بهبود یافته سپس برای انجام سایه ابرو اقدام کنید.

افراد دارای تبخال

افرادی که تب خال دارند بهتر است برای انجام سایه ابرو، تا بهبودی کامل صبر کنند. در صورتی که به طور پیاپی دچار تبخال می شوید پیشنهاد می کنیم از سه روز قبل از انجام سایه ابروی دائمی تا چهار روز پس از انجام آن، قرص ضد تبخال آسیکلوویر مصرف نمایید.

بل از انجام سایه ابروی دائمی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جهت آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست بپرهیزید.

چند ساعت قبل از انجام تتوی سایه ابروی دائمی، از مصرف مشتقات کافئینی مانند قهوه، نسکافه، چای و … خودداری کنید.

از داروهایی که منجر به تحریک پوست می شوند استفاده نکنید.

قبل از انجام تتوی ابرو، از لایه برداری قوی پوست و انجام میکرودرم خودداری نمایید. بهتر است از اسکراپ و استحمام برای رفع چربی پوست استفاده کنید.

در صورتی که دچار حساسیت هستید قبل از اینکه سایه ابروی دائمی را انجام دهید بهتر است از قرص های ضد حساسیت مانند ستیریزین استفاده نمایید.

روش‌های پاک کردن سایه ابرو دائمی

 لیزر

یکی از روش های پاک کردن سایه ابروی دائمی، لیزر است. میزان اثرگذاری لیزر در پاک کردن سایه ابروی دائمی، به رنگ های استفاده شده برای ابروس شما بستگی دارد. مثلا رنگ های امروزی بسیار راحت تر از رنگ های قدیمی پاک می شوند. همچنین بعضی از رنگ های استفاده شده برای تتوی ابرو، با انجام چند جلسه لیزر، کاملا از بین می روند اما برخی دیگر ممکن است اکسید شده و تیره تر هم شوند. در اینصورت است که باید به جای استفاده از لیزر، سایر روش های پاک کردن سایه ابرو را متحان کنید.

لایکولیک اسید

این روش را می توان یک روش خانگی پاک کردن تتوی ابرو محسوب کرد که بدون نیاز به پزشک و با تهیه قرص و محلول گلایکولیک اسید، قابل انجام می باشد. در واقع، گلایکولیک اسید یک نوع لایه بردار پوست است که با دارا بودن فرمول اسیدی، می تواند سلول های مرده سطح پوست را حذف نموده و سلول های جدید و بدون رنگ را جایگزین نماید. در این روش به مهارت و دقت کافی جهت استفاده از گلایکولیک اسید نیاز است همچنین برای انجام این روش، نیازمند زمان و صبر و حوصله بیشتری می باشید و نیز قبل از انجام عملیات پاک کردن تتوی ابرو، از عدم حساسیت این ماده برای پوست خود، اطمینان حاصل کنید.

آب نمک

یکی از مطمئن ترین و در دسترس ترین روش های پاک کردن سایه ابروی دائمی، استفاده از سالین یا آب نمک است که می بایست توسط افراد دارای مهارت صورت بگیرد. در این روش، تکنیسین پاک کردن تتو، مقدار لازم از آب نمک یا سالین را به ابرو تزریق می کند که ظرف مدت ۴ تا ۶ هفته نتیجه بخش خواهد بود. پاک کردن سایه ابرو به این شیوه، نسبت به سایر روش ها، دارای درد کمتر و تاثیر بیشتری می باشد.

 کرم های پاک کننده

بتازگی برخی از کرم ها با خاصیت پاک کردن تتو و سایه ابروهای دائمی، وارد بازار شده اند که با تاثیر بر روی انواع تتوها، باعث پاک شده آنها می شود. این کرم ها را با فاصله زمانی یک ماه برای پاک کردن سایه ابروها استفاده می کنند که از شناخته شده ترین انواع این کرم ها می توان موارد زیر را نام برد :

Rejuvi Cream

Profade

Wrecking Balm

Tattoo Off