سایه ابرو

سایه ابرو چیست؟

از جمله اجزای صورت که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، ابرو می باشد. برخی از افراد به دلایل مختلف ابروهای خالی یا کم پشتی دارند که همین امر باعث ناراحتی و کاهش اعتماد بنفس آنها می شود. به این دسته از افراد باید گفت که امروزه با وجود تکنیک های جدید مانند سایه ابرو دائمی ، جای هیچگونه نگرانی نیست و می توان این مشکل را براحتی برطرف نمود. یکی از این روش ها، سایه زدن ابرو می باشد که با استفاده از آن می توان ابروها را پرکرده و هر حالتی که دوست داشته باشید در آنها ایجاد کنید. سایه ابرو ، یک نوع تتو محسوب می شود که ظاهری همانند سایه های روزانه آرایشی دارد اما با تزریق رنگ به زیر پوست دارای ماندگاری بیشتری خواهد بود.

اصلی ترین مزیت سایه ابرو، رفع نقص یا مشکل موجود در ابرو است. همچنین تغییر حالت ابرو در صورتی که از فرم آن راضی نباشید و ایجاد ظاهری زیبا و طبیعی نیز یک مزیت دیگر برای این کار محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای انجام دادن سایه ابرو دائمی ، کاهش زمان آرایش است. شاید تا قبل از انجام تتوی سایه ابرو، مدت زمان زیادی را صرف آرایش و پرکردن ابروهایتان می کردید اما بعد از انجام این کار، زمان لازم برای آرایش کاهش خواهد یافت.

انواع سایه ابرو دائمی

سایه ابرو به روش ها و حالات مختلفی انجام می شود. انتخاب نوع سایه به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد. در ادامه برخی از انواع سایه ابرو دائمی را بیان خواهیم کرد.

سایه طبیعی

یکی از پرطرفدارترین روشهای سایه ابرو، سایه طبیعی است که برای پرکردن قسمت های خالی ابرو کاربرد داشته که دارای حالتی بسیار طبیعی می باشد. در این روش، شکل اصلی و حالت ابرو حفظ می شود و تنها قسمت های خالی انتهای ابرو پر می شود. اغلب افرادی که برای اولین بار قصد انجام تتوی ابرو را دارند، از این روش استفاده می کنند.

سایه ساده

این روش به دو صورت انجام می شود : سایه با قاب و سایه بدون قاب

تفاوت این دو روش در کادری است که در سایه با قاب، دور ابرو بکار برده می شود و مرز ابرو را بطور واضح مشخص می کند.

سایه با قاب: در این نوع سایه ابرو، کل ابروها به غیر از تاج آن، سایه زده می شود و یک کادر نیز دور ابرو قرار میگیرد و به این صورت مرز ابرو کاملا مشخص می باشد. این نوع سایه مناسب افرادی است که به دنبال ابروهای زیبا و خوش حالت هستند.

سایه بدون قاب: این روش نیز مانند سایه با قاب، تمام ابروها به جز تاج ابرو به صورت متراکم سایه زده می شود اما دور ابرو کادری زده نمی شود. افرادی که به دنبال سایه های طبیعی و زیبا هستند، این نوع سایه ابرو را بیشتر می پسندند.

سایه مخملی یا شیدینگ

روشی دیگر در انجام سایه ابرو دائمی، سایه مخملی یا شیدینگ است. در این نوع از سایه، تمام سطح ابرو با نقاط بسیار کوچک و نزدیک به هم پوشیده می شود. تراکم این نقاط در تاج ابرو کمتر و رفته رفته به سمت انتها و دنباله ابرو تراکم بیشتر و نقاط، پررنگ تر می گردد. روش شیدینگ حالتی طبیعی و پر پشت به ابروها داده و برای علاقمندان به این نوع ابرو بسیار مناسب است.

ماندگاری سایه ابرو بسته به عوامل مختلف و از شخصی به شخص دیگر، متفاوت می باشد و نمی توان مدت زمان مشخصی را برای پاک شدن و کمرنگ شدن آن بیان کرد. اما می توان گفت معمولا ماندگاری سایه ابرو دائمی از شش ماه تا یک سال است و متناسب با پوست فرد(خشک یا چرب بودن)، شرایط فیزیکی بدن، عمق کاشت رنگ، مدت زمانی که در آفتاب قرار میگیرید و سایر عوامل متغیر می باشد. البته استفاده از رنگ های تیره باعث افزایش ماندگاری سایه ابرو می شود اما مطمئنأ استفاده از این رنگ، حالت طبیعی به ابرو نخواهد بخشید. در صورتی که دارای پوست چرب هستید بهتر است قبل از انجام سایه ابرو، از اسکراپ صورت استفاده کنید، این کار باعث لایه برداری پوست شده و در نتیجه ماندگاری سایه را افزایش می دهد.