انواع کوتاهی مو

مدل کوتاهی قارچی

این مدل برای اشخاصی که صورت کشیده و گردن بلند دارند، مناسب است. این مدل برای صورت های چاق مناسب نیست

مدل کوتاهی آلمانی

مدل موی آلمانی یکی از پرطرفدارترین مدل های کوتاهی، بین خانم هاست. در این مدل کوتاهی، دور موها با ماشین کوتاه می شود

مدل کوتاهی آناناسی

این مدل کوتاهی جزء کوتاهی های خرد است. در این مدل قسمت جلوی مو بسیار خرد و کوتاه می شود.

مدل کوتاهی پیکسی

در این مدل کوتاهی، قسمت جلوی موها از قسمت پشت، بلندتر است.

مدل کوتاهی آبشاری

این مدل، جزء مدل های کوتاهی بلند است. قد این مدل مو تا شانه ها می باشد. در این مدل، موها حالت دار کوتاه می شوند.

مدل کوتاهی لیر

این مدل برای خانم هایی که تمایلی به کوتاه کردن موی خود ندارند مناسب است. در این مدل موها به صورت لایه ای کوتاه می شود. این مدل برای خانم هایی که موخوره دارند و تمایلی به کوتاهی مو ندارند، مناسب است.

مدل کوتاهی باب

در این مدل پشت مو تا بالای گردن است و به صورت خطی صاف به جلو مو که 10 سانتی متری از پشت مو بلند تر است کوتاه می شود.

مدل کوتاهی تخم مرغی

در مدل موی تخم مرغی پشت سر به اندازه 1 تا 3 سانتی متر کوتاه است و بالای سر تا بالای خط گوش ها به صورت یک دست کوتاه می شود.

مدل کوتاهی فارا

این مدل کوتاهی کاملا در تمام نقاط خورد است و برای موهای فر، مجعد یا حالت دار توصیه می شود. همچنین برای انواع صورت کشیده و گرد مناسب است و با یک براشینگ ساده جلوه ای دو برابر پیدا می کند .

مدل کوتاهی کرنلی

مدل کرنلی یک مدل موی کوتاه مناسب برای انواع چهره و موها است

مدل کوتاهی فاکس

مدل کوتاهی فاکس یک مدل خورد کوتاه است و مناسب افرادی هست که صورت لاغر و لپ های فرو رفته دارند.

مدل کوتاهی عایشه

مدل موی عایشه یکی دیگر از انواع مدل های خورد و شلوغ و کوتاه است که برای صورت های پر مناسب است.

مدل کوتاهی مصری

مدل کوتاهی مصری از مدل های قدیمی، ساده و زیبا و شیک است که قد مو یک دست از سرشانه تا زیر چانه است. می تواند با و بدون چتری باشد.

مدل کوتاهی ویولت

مدل کوتاهی ویولت از دیگر مدل های کوتاهی خورد و کوتاه است که برای همه نوع فرم صورتی استفاده می شود.

مدل کوتاهی با موزر

در این روش ابتدا باید موها رو صاف شانه می کنیم . سپس یک خط فرضی در نظر گرفته و با موزر کوتاه می کنیم.

عوامل مؤثر در انتخاب مدل کوتاهی مو

کوتاهی مو در جذابیت چهره تأثیر زیادی دارد. در ادامه برخی از برجسته ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب مدل کوتاهی را نام می بریم:

سن و جنسیت: مسلما در هر سنی سلیقه ی ما نوع خاصی از مدل مو را می طلبد. مدل های کوتاهی مو کودک بیشتر بابت مرتب نگه داشتن موهایشان است چرا که از افراد بزرگتر فعالیت و رفت و آمد بیشتری دارند و بدلیل نداشتن دانش کافی برای مراقبت از موهایشان مستعد آلودگی و بیماری هستند. در سنین نوجوانی و جوانی هم سلیقه در کوتاهی مو می تواند خیلی متفاوت تر از افراد مسن و میانسال باشد.

فرم صورت: ارگونومی و فرم صورت می تواند در انتخاب مدل کوتاهی موثر باشد. معمولا صورت های گرد و توپر از مدل های کوتاه استقبال بیشتری می کنند تا صورتشان لاغرتر به نظر برسد. همینطور افرادی با گردن کوتاه معمولا موهای خود را خیلی کوتاه نمی کنند.

فصل و آب و هوا: قطعا آب و هوای محل سکونت و یا تفاوت پوشش در سنین مختلف می تواند باعث تمایل افراد در تغییر پوشش و استایل ظاهریشان شود و قطعا این تغییرات شامل مدل کوتاهی موهایشان نیز خواهد شد.

حجم و حالت مو: حجم مو، جنس تارهای مو در افراد مختلف متفاوت است و خیلی از مدل های کوتاهی فقط مناسب یک گروه خاص است که شاید مناسب گروه دیگر نباشد.

استایل ظاهری و سبک زندگی: سبک پوشش و زندگی یک فرد می تواند رابطه مستقیمی با مدل کوتاهی موهایش داشته باشد. به طور مثال یک ورزشگار عموما پوشش مخصوص خود را داشته و برای سهولت مراقبت اکثرا موهای خود را کوتاه نگه می دارد. درنتیجه سبک زندگی در افراد مختلف کارمند، بازیگ، کارگر و …. می تواند باعث تغییر در استایل ظاهری گردد.

ترکیب رنگ مو: یکی از عوامل موثر در انتخاب مدل کوتاهی،  ترکیب رنگ مو فرد است. به طور مثال موهای دارای های لایت و روشن و تیره بیشتر مدل های خورد و لیر را برای موهای خود انتخاب می کنند. یا افراد با رنگ موی فانتزی اکثرا موهای خود را کوتاه می کنند.