کوتاهی مو

کوتاهی مو یکی از روش های آراستگی مو است. عموم آرایشگران آموزش کوتاهی مو را یکی از آموزش های پایه ای در آموزش آرایشگری می دانند. البته برخی سطح انتظار را بالاتر برده تا جاییکه آموزش کوتاهی ژورنالی را نیز جزو ملزومات یک آرایشگر توانمند می دانند. یکی از دغدغه های اصلی خانم ها داشتن موهای مرتب و آرایش شده است. رسیدگی و مرتب کردن موهای بلند بصورت روزانه برای بعضی از خانم ها کاری طاقت فرسا بوده، به همین دلیل کوتاهی مو از توجه بالایی برخوردار است. مدل کوتاهی مو بهتر است متناسب با جنس مو و حالت چهره افراد انتخاب شود.

موهای بلند نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای دارند. یکی از راه های نگهداری از آنها بافت مو است که با شناخت انواع بافت مو می توان از بهترین آنها بنا به سلیقه استفاده نمود. اگر چنانچه به داشتن موهای صاف، باز و آزاد علاقه دارید می توانید با استفاده از کراتینه مو به این هدف رسیده و موهایی صاف داشته باشید.

آشنایی با انواع مو

قبل از آموزش کوتاهی بهتر است با انواع مو آشنا شوید. چرا که یک آرایشگر حرفه ایی با توجه به نوع موی مشتری مدل کوتاهی را انتخاب می کند.

  • موهای کم پشت و نازکدر این حالت باید موها را پر حجم نشان داد. برای اینکار قد مو از جلوی سر نباید کم شود، همچنین بهتر است موها بصورت یکدست کوتاه شود. بهتر است موهای جلوی سر بصورت یک طرفه روی صورت ریخته شود.
  • موهای فر درشتاین مدل موها باید بصورت کوتاه و بلند خرد شود. باز کردن فرق سر مناسب افرادی است که موهایی با فر درشت دارند.
  • موهای مجعدافرادی که موهای مجعد دارند بهتر است موهای خود را تا چانه کوتاه کنند، اینکار باعث جذابیت صورت آن ها می شود.
  • موهای لخت و پرپشتموهای این افراد باید بصورت کوتاه و بلند خرد شود و چتری ها خیلی کوتاه شوند. کوتاه کردن چتری باعث باز شدن چهره افراد می شود.

موخوره یکی از دلایل مهم برای کوتاهی مو است. در این حالت انتهای ساقه مو به چند قسمت تقسیم می شود و این شکافتگی به سمت ریشه موها پیش می رود و باعث آسیب و از بین رفتن موها می شود. در این موارد به خانم ها پیشنهاد می شود که پایین موهای خود را تا جایی که موخوره دارد، کوتاه کنند.

کوتاهی علاوه بر این که به ظاهر و چهره شما تنوع و زیبایی می دهد، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه عنوان می شود.

  • جذابیت و تنوعکوتاهی جذابیت خاصی به فرم صورت افراد می دهد. موهای کوتاه مزایایی دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم.
  • نگهداری راحتخانم هایی که بیرون از خانه فعالیت دارند بدلیل اینکه فرصت کافی برای رسیدگی و نگهداری از موهای خود را ندارند ترجیح می دهند موهای کوتاهی داشته باشند.
  • برس کشیدن راحتخانم هایی که دارای موهای کوتاهی هستند دیگر لزومی ندارد که مدت زمان زیادی را صرف برس کشیدن و مرتب کردن موهای خود کنند
  • دوش گرفتن سریعیکی از دغدغه های اصلی خانم ها هنگام دوش گرفتن مدت زمانی است که صرف شستن موهای خود می کنند. با کوتاه کردن موها مدت زمانی شستشوی موها کاهش می یابد.
  • صرفه جویی در مصرف شوینده و حالت دهنده موبا داشتن موهای کوتاه مصرف شامپو، نرم کننده و دیگر شوینده های سر کاهش می یابد. با مصرف مقدار کم از ماسک مو، کریستال و … می توان موهای خود را تقویت کرده و به آن ها حالت داد.
  • جلوگیری از موخوره و آسیب به نوک مودر اثر استفاده از مواد حالت دهنده حرارتی مثل اتوی مو و سشوار و … نوک موها همیشه در حال آسیب دیدن و شکسته شدن و موخوره هستند. کوتاهی هر 3 ماه یک بار باعث از بین رفتن این قسمت های مرده و آسیب دیده می شود و جلوه زیباتری به موها می دهد.
  • افزایش رشد موهر چه در فواصل زمانی نزدیک موهای خود را کوتاه کنید حتی یک سانتی متر، سرعت رشد موها افزایش خواهد یافت و باعث زنده شدن سلول های مو می گردد. به همین دلیل است که آقایان هر ماه یک تا دو بار به آرایشگاه مراجعه می کنند.