بعد از عمل لیفتینگ صورت

ریکاوری بعد از عمل لیفتینگ صورت

اگر می خواهید سریعتر بهبود پیدا کنید و نتایج مثبت عمل را مشاهده کنید، باید نکات مراقبتی بعد از عمل را به درستی رعایت کنید. شما باید در هفته های اول بعد از عمل جراحی، به خوبی مراقب پوست خود باشید. به یاد داشته باشید که بعد از عمل جراحی، شما متوجه تفاوتها می شوید؛ اما نتایج این کار را بعد از ماه اول مشاهده خواهید کرد. برای ریکاوری سریع بعد از عمل، این کارها را باید انجام دهید:

  • هفته اول: سخت ترین مرحله بعد از عمل جراحی لیفتینگ پوست، این است که بیماران احساس ناراحتی و درد را تجربه می کنند و ناچار هستند با درد، تورم و کبودی صورت کنار بیایند. در هفته اول بعد از عمل جراحی، پزشک به شما توصیه می کند که در رختخواب استراحت کرده و از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • هفته دوم: در هفته دوم، باندهای صورت برداشته می شود و بیمار، احساس راحتی و بهبودی می کند. در این زمان، شما باید از پمادهای موضعی به صورت خود بزنید. در این مدت، میزان تورم و کبودی صورت هم بسیار کمتر می شود. داشتن رژیم غذایی سالم در این دوران بسیار مهم است. هم چنین دکترتان، شما را به راه رفتن تشویق می کند؛ زیرا باعث افزایش گردش خون و جلوگیری از ایجاد لخته خون می شود.
  • هفته سوم: 3 هفته بعد از عمل جراحی، پوست شما توسط جراح معاینه می شود تا دکتر، بخیه های پوست را بردارد. در این زمان، مشاهده می کنید که پوست شما بسیار بهتر می شود و می توانید فعالیت های عادی مانند کار، ورزش و... را انجام دهید.
  • هفته چهارم و بعد از آن: روند بهبودی شما کامل شده و بدنتان، عمل جراحی را با موفقیت پذیرفته است. بعد از عمل، صورت شما جوان تر می شود و می توانید زیباتر شدن چهره خود را مشاهده کنید. تورم و کبودی پوست هم به صورت کامل از بین می رود. از این به بعد، خیالتان راحت باشد که صورتی جوان تر دارید.

مراقبت های بعد از عمل

این چند نکته را به یاد داشته باشید؛ زیرا به تسریع روند بهبودی شما کمک می کند و می توانید سریع تر به نتایج دلخواهتان برسید:

  • دستور العمل های دکترتان را به یاد بسپارید و از کرم ها و داروهای خوراکی سر ساعت استفاده کنید.
  • به صورت منظم و در زمان های مشخص، باندهای خود را عوض کنید و تا 2 هفته بعد از عمل، سر خود را در هنگام خواب، بالا نگه دارید.
  • از سشوار و خشک کن های مو و بدن استفاده نکنید. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید.
  • در زمان مقرر برای برداشتن بخیه ها اقدام کنید. مایعات و آب فراوان بخورید.